مینی‌سریالی درگیرکننده بر اساس یک داستان واقعیِ عجیب که عاشقان ژانر جنایی نباید از دستش بدن

«بیلی میلیگان» شخصیت ویژه‌ای در تاریخ جنایی آمریکاست. کسی که دنیای پیچیده ذهنی‌اش، ابعاد جدید و بعضاً ناشناخته‌ای از ذهن انسان را نمایان ساخت که تا پیش از آن چیز چندانی درباره‌اش نمی‌دانستیم.

او آنچنان هالیوود را شیفته خویش کرد که کارگردانان بزرگی همچون «جیمز کامرون» و «دیوید فینچر» از سال‌ها قبل تلاش‌هایی را برای ساخت فیلمی با اقتباس از زندگی‌اش آغاز کرده بودند. اتفاقی که هرگز نیفتاد تا در نهایت به جای این اقتباس سینماییِ مورد انتظار، یک مینی‌سریال ساخته شود. مینی‌سریال The Crowded Room محصول جدید «اپل‌تی‌وی پلاس»، یک جناییِ روان‌شناختیِ درگیرکننده بر اساس یکی از عجیب‌ترین پرونده‌های جنایی تاریخ آمریکاست که بحث درباره آن حتی تا امروز هم ادامه دارد.

مینی‌سریالی که از لابلای فلاش‌بک‌ها و بازجویی‌های متعدد، داستانش را بازگو می‌کند و با کالبدشکافیِ ذهنیِ شخصیتی پیچیده و واکاوی گذشته‌ای اسرارآمیز، تماشاگرش را قدم به قدم در مسیر حل پرونده‌ای پر پیچ و خم به پیش می‌برد. بازی درخشان تام هالند در نقش میلیگان که با بازی قدرتمند «آماندا سایفرد» کامل شده به همراه بازسازی چشم‌نواز نیویورک دهه ۱۹۷۰، جذابیت‌های ویژه‌ای به مینی‌سریال بخشیده است.

«اتاق شلوغ» با شروعی جذاب، پای تماشاگرش را بی‌معطلی به دنیای داستانی پر رمز و رازش باز می‌کند و در ادامه با کشش وسوسه‌کننده‌ای که دارد، او را در طول اپیزودهای مختلف همراه خود می‌کشد. با این حال همچون اسمش کمی شلوغی و سردرگمی در خود دارد و گاهی نیز از ریتم می‌افتد که باعث می‌شود با آثار درجه یک در ژانرش فاصله داشته باشد.

علیرغم تمام ضعف‌های ریز و درشتِ مینی‌سریال، با اثری درگیرکننده در ژانر جنایی روبروییم که نقاط قوت هم کم ندارد. اثری که با پرداختن به بُعد کمتر شناخته‌شده‌ای از ذهن پیچیده بشر و همزمان نمایش تأثیرات ویرانگر «گذشته» در زندگی انسان (که عواقبش می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد) تماشاگرش را به فکر فرو می‌برد، و این به تنهایی دلیل بسیار خوبی برای تماشای مینی‌سریالی‌ست که می‌تواند دریچه جدیدی به ذهن انسان پیش رویتان بگشاید.